جمعه , فروردین ۱۰ ۱۴۰۳
خانه / گوناگون / نمونه گزارش کارآموزی رشته محیط زیست

نمونه گزارش کارآموزی رشته محیط زیست

نمونه گزارش کارآموزی رشته محیط زیست

فرمت : word

قیمت : ۴۹۰۰ تومان

تعداد صفحه : ۴۰

لینک مستقیم (گزارش کارآموزی رشته محیط زیست) بعد از تلاش های زیاد همکاران در سایت انتشار یافت.شما دوست عزیز با پرداخت مبلغ ناپیز می توانید گزارش کارآموزی رشته محیط زیست را دانلود نمایید.

دانلود گزارش کارآموزی رشته محیط زیست

گزارش کارآموزی رشته محیط زیست

مقدمه
هدف اصلی این مقاله مروری بر تعاریف حسابرسی محیط زیست، مراحل، ویژگی¬ها، منافع و انواع آن است. ضرورت پاسخگویی برای عملیات جاری و آینده¬ی سازمان¬ها و بنگاه¬های اقتصادی درباره¬ی موضوعات زیست محیطی باعث به وجود آمدن شاخه¬ی جدیدی از حرفه¬ی حسابرسی، به نام «حسابرسی محیط زیست» شده است. این حسابرسی رویه¬های اصلی بنگاه¬های اقتصادی و سازمان¬ها را درباره¬ی موضوعات زیست محیطی بررسی و ارزیابی می¬کند. حسابرسی رعایت ( حسابرسی مسئولیت¬های گذشته، مسئولیت¬های جاری و مسئولیت¬های آینده)، حسابرسی فرآیندها ( حسابرسی تاثیر خرید یا تحصیل یک شرکت جدید، حسابرسی اثرات محیطی منطقه-ی استقرار سازمان، حسابرسی محصولات تولیدی و حسابرسی رویه¬های زیست محیطی مدیریت) شیوه¬های متداول و مرسوم حسابرسی محیط زیست هستند.

چکیده

نگرانی­ها برای حفاظت از محیط زیست در چند سال اخیر اهمیت قابل توجه­ای پیدا کرده و به یک موضوع اساسی برای سازمان­ها، شرکت­ها، حکومت­ها و شهروندان تبدیل شده است. شرکت­ها و سازمان­ها در بخش­های مختلف اقتصادی توجه و تلاش­های خود را بر روی بهبود مستمر محیط زیست و حفاظت از سلامت انسان در تولیدات و فعالیت­های حال و آینده خود متمرکز کرده­اند. بنابراین، در حال حاضر هیچ سازمانی نمی­تواند تاثیرپذیری از عامل زیست محیطی را انکار کند که به طور مستقیم فعالیت­های آنها را از طریق وضع قوانین جدید و فشارهای مشتریان و عرضه و تقاضای بازار تحت تاثیر قرار داده است. ضرورت آگاهی و افزایش توجه نسبت به موضوعات زیست محیطی و مسئولیت سازمان­ها در برابر این موضوعات، باعث به وجود آمدن شاخه­ی جدیدی ازحرفه­ی حسابرسی به نام «حسابرسی محیط زیست» شده است. این نوع از حسابرسی رویه­های اصلی سازمان­ها در مورد موضوعات زیست محیطی را بررسی کرده و با جدیت ریسک مربوط به فعالیت­های مشخص برون سازمانی بنگاه اقتصادی و تاثیر آنها را بر روی محیط ارزیابی می­کند. در این نوع از حسابرسی، عملکرد زیست محیطی سازمان بر مبنای رویه­ها، اهداف و قوانین مربوط به محیط زیست بررسی می­شود. بنابراین، رویه­ها و اهداف مزبور باید به طور شفاف تعریف شده و مستند شوند زیرا، این موضوع می­تواند برای رویکردهای کاربردی مدیریتی در شرکت­ها و بنگاه­های اقتصادی ارزش افزوده ایجاد کند (دیات، ۲۰۰۴).

حسابرسی محیط زیست به یک ابزار مهم برای حفظ و دست­یابی به استانداردهای کنترل آلودگی محیط زیست تبدیل شده است. این نوع حسابرسی را بررسی سیستماتیک، مستند، ادواری و بی طرفانه­ی رعایت قوانین و مقررات زیست محیطی، توسط سازمان­ها و بنگاه­های اقتصادی تعریف می­کنند. حسابرسی محیط زیست ممکن است   هدف­های مختلفی از جمله اثبات رعایت الزام­های زیست محیطی، ارزیابی اثربخشی سیستم­های مدیریت محیط زیست و بررسی ریسک ناشی از فعالیت­های قانونی و غیرقانونی بنگاه اقتصادی را داشته­باشد (فری و جانسون،۲۰۰۰).

فهرست و قسمتی از نمونه گزارش کارآموزی رشته محیط زیست را مطالعه نمودید چنانچه تمایل به دانلود کامل این فایل دارید می توانید از لینک زیر اقدام کنید.

همچنین ببینید

خلاصه کتاب معارف اسلامی ۲

جزوه خلاصه کتاب معارف اسلامی ۲

جزوه خلاصه کتاب معارف اسلامی ۲ فرمت pdf مهمترین نکات کتاب معارف اسلامی ۲ نویسنده …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.