جمعه , فروردین ۱۰ ۱۴۰۳
خانه / گوناگون / دانلود اقدام پژوهی پیشرفت تحصیلی دانش آموزان

دانلود اقدام پژوهی پیشرفت تحصیلی دانش آموزان

کلمات جستجو شده برای دانلود اقدام پژوهی پیشرفت تحصیلی دانش آموزان

اقدام پژوهی چگونه می توانم افزایش انگیزه برای پیشرفت – پست سازمانی: مدیرمدرسه رشته ی تحصیلی: تار اقدام پژوهی چگونه می وراهی نو برای ایجادعلاقه برای پیشرفت تحصیلی دانش آموزان پیداکنیم.اقدام پژوهی : چگونه می توانم افزایش انگیزه برای پیشرفت مجتمع آموزشی و پرورشی فارابی – اقدام پژوهی : چگونه می توانم افزایش انگیزه برای پیشرفت تحصیلی در دانش آموزان را ایجادکنم؟ – مجتمع آموزشی و پرورشی فارابی پژوهش مبنای پیشرفت – پروژه اقدام پژوهی با موضوع برطرف کردن افت تحصیلی در بین دانش آموزان پایه اول راهنمایی(قسمت اول) – آشنایی با مراحل یک پروژه علمی اقدام پژوهی ناحیه ۲ قم – قسمت اول:خلاصه اقدام پژوهی خانم زارع .راههای ایجاد انگیزه و علاقه در دانش آموزان نسبت به تحصیل

دانلود اقدام پژوهی پیشرفت تحصیلی دانش آموزان

دانلود اقدام پژوهی پیشرفت تحصیلی دانش آموزان

فهرست
چکیده
مقدمه
توصیف وضعیت موجود و تشخیص مسئله
گردآوری اطلاعات (شواهد۱)
گردآوری اطلاعات (شواهد۱)، مرحله اول
تجزیه و تحلیل نتایج، مرحله اول
اجرای راه حل، مرحله اول
گرد آوری اطلاعات (شواهد۲)، مرحله اول
تجزیه و تحلیل نتایج، مرحله اول
گردآوری اطلاعات (شواهد۱)، مرحله دوم
پیشینه تحقیقات
نوآوری و تحول در کلاس درس
استفاده از CD های آموزشی در تدریس
استفاده از وبلاگ آموزشی در تدریس
استفاده از روش فعال یاددهی –  یادگیری مبتنی بر اینترنت
اجرای راه حل ، مرحله دوم
گرد آوری اطلاعات (شواهد۲)، مرحله دوم
تجزیه و تحلیل نتایج، مرحله دوم
گردآوری اطلاعات (شواهد۱)، مرحله سوم
اجرای راه حل، مرحله سوم
گردآوری اطلاعات (شواهد۲) و تجزیه و تحلیل، مرحله سوم
نتایج حاصل از اقدام
نتیجه گیری و پیشنهادات
منابع مورد استفاده:
چکیده
  بهره مندی انسان از هوش و استعدادهای خدادادی، از دیرباز او را بر آن داشته است که با مشاهده جلوه های شگفت انگیز طبیعت، عزمی جزم و انگیزه ای قدرتمند در جهت آگاهی یافتن از دانش و فناوری های روز داشته باشد و در راستای تحقق هر چه بیش تر اهداف علمی – آموزشی گام بردارد. امروزه اندوختن معلومات در امر یاددهی – یادگیری به تنهایی کافی نیست و نوعی غفلت و بازماندن از کاروان همیشه شتابان علم است. بنابراین استفاده از ابزارها و فناوری های جدید در برنامه ریزی آموزشی امری بس ضروری می باشد. چنان که، برنامه ریزان و معلمان در تلاشند تا از این ابزارها برای غنا بخشیدن به روش های یاددهی – یادگیری بهره جویند و بستری پویا را برای دانش آموزان فراهم آورند.
  رشته صنایع شیمیایی از رشته هایی است که دروس و درک مفاهیم آن از دید دبیران و دانش آموزان دشوار است و معمولاً نگرش مثبت نسبت به آن وجود ندارد. دروس صنایع شیمیایی به دلیل ویژگی آزمایشگاهی و کاربردی بودن، قابلیت بالایی برای ارائه مفاهیم، با شبیه سازی و پویانمایی (انیمیشن) رایانه ای دارد. در واقع بسیاری از مفاهیم را که نشان دادن آن ها حتی در آزمایشگاه دشوار یا غیرممکن است، مانند: حرکت مولکول های گاز، حرکت ذرات باردار درون یک محلول، ساختار مولکولی ترکیبات، …. را می توان با شبیه سازی رایانه ای به آسانی قابل ارائه کرد. بنابراین بهره گیری از رایانه در کلاس درس موجب افزایش یادگیری و پیشرفت تحصیلی دانش آموزان می شود. یکی از بارزترین تأثیرات بهره گیری از رایانه، تعامل فراگیران با یکدیگر و با معلم است.
  البته هنوز در میان صاحب نظران، در زمینه سودمندی بهره گیری از رایانه در آموزش و یادگیری اختلاف نظرهایی وجود دارد، زیرا برخی از آنان رویکرد به این مقوله را تنها موجی گذرا می دانند و در مورد تأثیر عمیق و واقعی آن تردید دارند و برخی دیگر رؤیای مدرسه هوشمند، مدرسه بدون دیوار، مدرسه مجازی و …. در سر می پرورانند.
  در این طرح اقدام پژوهی سعی بر این بوده است که در عصر اطلاعات و ارتباطات با جهانی شدن آموزش شیمی همگام شوم. بنابراین در پی روشی برای تلفیق فناوری های نو در امر تدریس بودم. به دلیل حساسیت های خاص کتاب های صنایع شیمیایی ، و وجود مطالب حجیم و سنگین در این کتاب ها ، تصمیم گرفتم که امسال  این روش را در کلاس دوم صنایع شیمیایی انجام دهم
  در انجام این طرح مشکلات بسیاری سر راهم بود که با ترفندهای مختلف آن ها را از سر راه خود برداشتم و جو مناسبی را در کلاس به وجود آوردم. مشکل عمده ای که داشتم این بود که روش های تدریس سنتی بخصوص در درس شیمی بیشتر از هر روش دیگری مورد قبول همگان بود، درنتیجه می بایست روش سنتی را با فناوری های نو و اطلاعات به روز ادغام می کردم. با در نظر گرفتن شرایط حاکم بر مدرسه محتاطانه عمل نمودم. دانش آموزان را بدون آن که متوجه شوند آهسته آهسته درگیر فناوری های نو کردم. به طور مثال دانش آموزان را با برنامه محلول سازی در شیمی که مخصوص گوشی همراه است آشنا کردم.
  نتیجه کاملاً رضایتبخش بود. علاقمندی دانش آموزان به قدری زیاد بود که مجبور بودم بیشتر وقت و زمان خود را صرف مطالعه برای بهره وری مفیدتر از رایانه و اینترنت کنم. ضمناً زمان بیشتری را صرف بررسی تکالیف دانش آموزانم نمایم. به این ترتیب توانستم با جهانی شدن آموزش شیمی همگام شوم و دانش آموزانی فعال، محقق، پویا و آشنا به فناوری نو تربیت کنم. نظر آن ها را نسبت به درس شیمی مثبت کنم و اطلاعات علمی آن ها را به روز کرده و افزایش دهم.

همچنین ببینید

خلاصه کتاب معارف اسلامی ۲

جزوه خلاصه کتاب معارف اسلامی ۲

جزوه خلاصه کتاب معارف اسلامی ۲ فرمت pdf مهمترین نکات کتاب معارف اسلامی ۲ نویسنده …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.